skoro-vn, vf zhovadilost: jak spinat sirokopasmy UHF signal na cca 100V do 100pF ci nezatizene linky?

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Září 15 14:27:10 CEST 2013

> z povodneho mailu som uplne nepochopil ako dlhe je to vedenie. Ci je dlhsie
> ako vzdialenost medzi symbolmi, alebo nie. To je dolezite na pochopenie
> problemu.

Omlouvam se.

Vyjasneni 1: vedeni je kratounke, mensi nez lambda_min, kde lambda_min
odpovida nejkratsimu zajimavemu intervalu mezi hranami. Samozrejme by slo
umele prodlouzit nejakym pripojenym vedenim. Da se to modelovat jako
soustredeny C (~100pF), nebo velmi kratky kus vedeni (50Ohm).

Vyjasneni 2: je mi jasne, ze to muzu budit nejakym klasickym obvodem,
navrzenym pro realnou zatez, at uz to bude nebo nebude prizpusobene. Ale
mam zde obavu, ze protopim tech 500VA --> 500W na vystupnim odporu
zesilovace. Proto jsem patral, zda neni mozno k tomu pripojit "neco s
civkou" a vzdycky signal z kondiku odsat do civky, pockat, a pak ho tam
zas vratit a tim usetrit energii... Ze to nebude bezeztratove, to je
jasne, ale kdyby slo usetrit vyznamne desitky procent, bodlo by to.

Diky!
M.