Prosim o kontrolu textu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Září 14 16:07:21 CEST 2013


No to samozřejmě, podle Maxwella to funguje jen proto, že tam ty elektrony 
jsou a mohou se podle toho pole hýbat. Ale když je lokomotiva odveze, nemá 
se co hýbat. Resp. ona by je neodvezla všechny, ale stejně by to vedlo k 
měřitelným důsledkům. Napětí za ní by prostě bylo menší než před a to dost 
nezávisle na poloze vůči měnírně. Druhé řešení by bylo, že by se doplňovaly 
větší rychlostí, jenže pak by byly větší teplené ztráty, tzn. trolej by za 
jízdy měla větší odpor, který by navíc rostl s počtem vlaků, co už projely. 
Prostě by to nejspíš bylo něco mezi klasickou a statickou elektřinou.

PH

From: "Miroslav Mraz" <mraz na seznam.cz>
A teď trochu technicky. Ten lokomotivní paradox mi tam nějak nesedí.
Maxwell to pojal trochu více fenomenologicky, takže se teorie obejde i
bez představy elektronu, ale těžko se populárně vysvětluje, že elmg.
energie se vlastně šíří všudy jinudy jen ne těmi dráty (zjednodušeně).
Holt ta moderní fyzika je obtížně slučitelná se selským rozumem. 



Další informace o konferenci Hw-list