Magnetický senzor natoc(ení

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Pátek Září 13 09:50:33 CEST 2013

Dne 12.9.2013 22:57, Miroslav Mraz napsal(a):
> Rotační enkodér s Grayovým kódem ?
>
> Mrazík

Mimochodem...kdysi (v pocatcich 80. let) jsem videl v ST rotacni enkoder
s jednou drahou. Princip byl ten, ze draha mela "nejak" poskladane cerne
a bile segmenty a kolem byly "nejak" rozmisteny 4 snimace.
Uz to neumim najit a pamet je tez krehka, nicmene princip mi utkvel, tak
jsem nad tim pred casem chvili premyslel.
4 polohy/2 snimace - trivialni, generuje Grayuv kod
8/3 - tohle jsem uz nedal, sesmolil jsem program, co na to sel hrubou
silou. Povedlo se, ale uz to nebyl Gray.
16/4 - tohle myslim program taky dal
Dal jsem se nedostal, ale uz si nevzpomenu, jesli to proste neslo, nebo
mi nestacila vypocetni sila.

Jmenuje se to nejak? Je kolem toho nejaka teorie? Da se o tom neco najit?

   TomM