problemy se spinanym zdrojem

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Září 12 16:50:00 CEST 2013

Dobry den,

Dňa 12. septembra 2013 16:06, <nevrklap na volny.cz> napísal(-a):

> Dobry den,
>
> diky za reakci.
>
> ad1) ja si dovolil napajet ten svab az na vystup jeho vnitrniho
> regulatoru, kde ma byt 7.7 a ja tam poustim zrejme neco mezi 8.8 a 9.8V
> pricemz pisou, ze by mel prezit 16V a toto napeti neni nikde pouzito jako
> referencni.. tak snad by to nemuselo vadit.

Takto pri letmom pohlade do datasheetu som si akosi skombinoval dve veci,
jedna bola, ze pisu, ze to je current mode a druha bola tych 7,7-7,8V. To
mi pri tranzistore, ktory tvori zrejme ten prudovy zdroj pride pri 8V dost
na hrane, ked uvazite saturacne napatie Uce=0,2-0,3V. Pri takto nizkom
napati uz asi naskor nebude prudovy zdroj v IC regulovat a nemusi ani
fungovat dobre budenie fetov.

> ad2,3) jelikoz zdroj je na cca 8x mensi vykon nez ten v datasheetu a tudiz
> predpokladam jsou jinde i vykonove pomery (energie pripadnych spicek),
> dovolil jsem si tam dat ty 1k  aby to zbytecne nezralo a kdyz je to 1k tak
> 0805 by to mohly prezit

Ja som mal dve vyhrady. Prva bola vykonova strata tych odporov, druha
hodnoty. Myslim si, ze sa ten odpor pouziva max. v rade par sto ohmov. 1k
je uz naozaj moc vela.

> ad4) to je v podstate videt z toho prubehu na osciloskopu, ty nestability
> se opakuji s nejakou periodou, 1 az 2 radove mensi nez je spinaci frekvence
> a tudiz to piska, at uz trafo, tlumivka nebo proudove trafo, nebo to hafo
> dalsich tlumivek..

Takto, dalsi point je ten, ze tie audio signaly mozu vznikat len v
obvodoch, kde mate nejake nelinearne prvky, najcastejsie tranzistory. Preto
je ista pravdepodobnost, ze sa da v prvom kroku polaborovat v tej casti
obvodu, kde su. Tu mate zase dve moznosti. Prva je ta, ze tie RC cleny mate
mimo a tranzistor pri spinani generuje harmonicke - odstranenie
harmonickych je dalsia funkcia tych rc clenov. Druha, ze je cosi s budenim
tranzistora, a to je odvodene od spatnej vazby a vnutornej struktury
riadiaceho IC. Takze ste zase pri tom nestastnom rcc clene v SV a spravnom
napajacom napati.

> ad5) ano laboruju, jenze ono je to dost spousta promennych... hodnoty
> soucastek, vstupni napeti, vystupni vykon... budu se jeste snazit

Mozno by stalo za uvahu pouzit topologiu s nejakym vhodnym operacnym
zosilnovacom. K tejto teme by mozno stalo za precitanie  tych par app notov
od linearu, ktore tu spominal nedavno wek, kde predpokladam, ze je vcelku
dobre osvetlena geneza a funkcia tychto spatnovazobnych obvodov.

> diky

Nie je za co. Aj na takychto "filozofickych pokecoch" sa clovek dost nauci.

A.

P.