[OT] Pouziti MIG/MAG svarecky jako MMA s elektrodami

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Září 11 16:00:01 CEST 2013

To forum berte jako kazde jine. ;-)

Jsou tam lide profici co vari cajkama za desitky/stovky tisic Kc a maji
to dnes a denne v pazourach, ti samozrejme i na doma mivaji dobrej cajk,
protoze z lepsiho se na horsi malokdy chce. A jsou vetsinou schopni
posoudit zda levnej cajk vari prijatelne.
Dale lidi-snobove co si koupi take drahej cajk, protoze na to maj, vari
trikrat za rok upadly dvirka na kralikarne a z principu budou tvrdit, ze
nic horsiho nez maji oni nema cenu.
A pak jsou tam v uvozovkach chudaci, kteri vari tim co maj a na co maj a
protoze maji cas a nemaji penize, tak hromadu veci si udelaji samodomo a
vetsinou to maji v maliku.
A jsou tam samozrejme lidi co si koupi neco v nejakem globalizatoru NECO
a k tomu jsou levy jak savle a ty jsou samozrejme v haji.

Problem je, ze MIG ma oproti MMA jednu zasadni vec a tou je podavac,
kterej je mechanickej a mechanicke veci pokud maji byt dobre udelane tak
jsou dnes drahe. A problem je, ze zrovna vedeni a podavani dratu u MIGu
je jedna ze zasadnich veci - musi to podavat naprosto plynule bez
zadrhavani, zajistit dobrej prenos proudu a musi to neco vydrzet (ono to
tam navrti docela dost metru - kdyz si vezmete, ze posuv se da regulovat
vetsinou v rozmezi 1-20m/minutu).
Levne cajky mivaji podavaci mechanizmus plastovej a poddimenzovanej -
prevodovka a motorek. Tohle bejva nejvetsi bolest, protoze kdyz to
odejde tak na to malokdy neco sezenete a pokud tak zase celej podavac za
nechutne prachy.

Co vim tak overene masinky za rozumne prachy jsou u klasickeho trafa
Omicron OMI:
http://www.omc.cz/omi-166
lepe
http://www.omc.cz/omi-206
ty zatezovatele jsou presne priklad, ze papir snese vsechno - v pripade
toho OMI jsou realnejsi nez to co uvadi treba ta Libra. Ty Omicrony jsou
ale klasicka trafa takze vaha je strasidelna - je to v podstate rozumne
neprenosne.

A nebo z invertoru, ktere jsou vyrazne lehci, je dobra volba treba
zminenej Jasic:
http://www.chobola.cz/svareci-stroje/mig-mag/jasic-mig-mma-160-j35
nebo jen o fous drazsi mnohem lepsi:
http://www.chobola.cz/svareci-stroje/mig-mag/jasic-mig-mma-160-iii-n207

kterej umi i to vami pozadovane MMA a navic s nim jde varit i hlinik pod
argonem (coz normalne umi stridave cajky vyrazne drazsi) - ten muj to ma
umet take, ale jeste jsemj nemel cas to vyzkouset. Ale na svarforu lze
najit i obrazky, ze to neni az takova hruza - neni to jako AC masinky,
ale take to nejsou zadne flusance. Navic Chobola k nemu dava redukcak a
horak.

Jen u tech masinek si pohlidejte abyste je mel na co pripojit - ono tech
5-6kVA na 230V neni zase takova legrace. Byl to jeden z duvodu proc jsem
si nakonec koupil ten Jasic 250 J04, protoze vyzaduje jisteni jen 16A na
3x400V, coz je skoro vsude.

Radek Vicek