[OT] Pouziti MIG/MAG svarecky jako MMA s elektrodami

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Září 11 01:35:14 CEST 2013

Takze na navrhovana Libra 135 bude asi to prave.
Diky, ze jste mi pomohl v rozhodovani.

PL

**********************************

From: "Milan Mlynarčík" <milan.m na centrum.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 10, 2013 11:52 PM
Subject: Re: [OT] Pouziti MIG/MAG svarecky jako MMA s elektrodami

Teraz som si pozrel ten Vas povodny tip na GUDE 155/6 W.
Som presvedceny, ze pre 75A 30% je zufalo malo. Pokial viem (serioznejsie by
sa mohol vyjadrit niekto s osobnou praxou, napr. p. Vicek), tak pre CO-cko
sa pouzivaju o nieco vacsie prudy na podobnu robotu nez pre elektrody.
Priklad:
Pre bezne drobne "domace" zvary (materialy hrubky 2 az 4mm) sa pouzivaju
elektrody 2,5mm a prudy okolo 80A (bazicke, rutilkam staci este trocha
menej). Pre CO (ak si dobre pamatam) tak okolo 120A.
Aspon ja by som zvaracku, ktora pre taketo roboty ma menej nez 100% (teda
moznost zvarat v kuse) nekupoval. Ide to hrozne na nervy, ak po par desat cm
zvare je nutena prestavka.

Ja mam pre MMA inverter KITin 170 TIG LA. Hoci ho vacsinou pouzivam na
2,5 -ky a 80A, obluk hori perfektne aj pri zvislych zvaroch. Mal som moznost
porovnat v tych istych podmienkach dva lacnejsie invertery 130A (znacky
presne neviem). Hoci boli nastavene na rovnaky prud (asi 80A), zvisle zvary
nesli urobit. Hrozne to lepilo. Vodorovny zvar sa dal urobit normalne.
Dovod som nepochopil, akurat som rad ze som kupil slusny stroj. Ak idem
nieco robit ku kamaratovi, co ma jeden z tychto malych, vzdy si zoberiem ten
svoj. Hoci je skoro rovnako maly, akurat bol trocha drahsi (asi o 50%). Ale
urcite nelutujem.

                                               Milan  Mlynarčík