vrciaca usporka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Září 9 23:16:57 CEST 2013

Zdravim vsetkych,

v kupelni mam take kombo v jednom svietidle normalna ziarovka a s nou spolu usporka (kedze sa uz snazim setrit ziarovkami). Teraz mi po 3 rokoch odisla ta usporka, je to taka 18W Philips co jej pisu zivotnost 8 rokov (nie je to prva z tejto polskej serie co vydrzala zhruba tolko isto, aby sme z paralelneho vlakna prebrali refren o statisticky nevyznamnej skusenosti ;-) ). Samozrejme som ju rozobral, a je to zase prerusene vlakno. Tak som aj tejto dal druhy zivot, skratol som to prerusene vlakno a strcil som ju do pivnice (tiez do komba s normalnou ziarovkou - tam nevadi, ze pri zapnuti trocha blika), uvidime, kolko este vydrzi.

Do tej kupelne som dal nieco co som naposledy v zachvate experimentovania kupil v bauvolaco za par europskych. Svieti to celkom obstojne, a co je myslim si ze prijmne zistenie (pre nas elektrikarov, co rozumieme ako to funguje, nie pre obchodnikov apod) je, ze ma oneskoreny start. Ale co je velmi neprijemne zistenie je, ze brumi. Nemeral som to, ale je to podla mna 100Hz s nejakymi harmonikami co to trocha zmakcuju... Nie je to prilis hlasne, v panelakovom byte by to minimalne cez den asi zaniklo, ale v tej diere, kde byvame, je to dost znervoznujuci zvuk...

Asi s tym nic nespravim - nemienim to rozoberat a uz vobec nie zistovat za jazdy, co brumi, aj tak to bude asi najskor trafo v sucinnosti s celym obvodom a s tym aj tak nic nespravim... Len som sa vystazoval.

wek