RE: Germicídne žiariče na bakterie

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Září 9 09:08:59 CEST 2013

Keby ste sa napriek radam, ktore tu zazneli
rozhodli skonstruovat taketo svetlo tak by som to urobil
z obycajneho svietidla, germicidnej ziarivky a programovatelnej
zasuvky. Cele ccz za 50Eur + trochu prace.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Juro
Sent: Saturday, September 07, 2013 10:09 PM
To: HW-news
Subject: Germicídne žiariče na bakterie

Dobrý deň

skusal ste niekto Germicídne žiariče
Dieta ma alergiu na roztoce, tak ze ich par zabijem ak nebudeme doma - posvietim si na ne.
Trubica stoji len 20,-EUR, no cely stroj až 150,-EUR http://www.eshop.zdravmat.sk/84-germicidne-ziarice

Neverim ze je tam tak draha elelktronika, ved staci tlmivka a starter ?
Trubica tam je napr. OSRAM 15W T8/G13
http://www.esvit.sk/osram-puritec-hns-l-36w-044a-2g11-uvc-hid-zdroj

--
Germicídne žiarivkové trubice vyžarujú silne krátkovlnné ultrafialové žiarenie v spektre UV-C s najvyššou intenzitou pri vlnovej dĺžke 253,7 nm. Vďaka sklenenému filtru nevytvárajú tieto žiarivky ozón. Používajú sa na dezinfekciu vody, vzduchu a povrchov v nemocniciach, vo farmaceutickom a chladiarenskom priemysle, v potravinárstve (v pivovaroch, mliekarniach, pekárňach, atď.). Úspešne sa používaju k dezinfekcii odpadových vôd, plaveckých bazénov alebo klimatizácie. Žiarenie preniká hlboko do tkaniva a spôsobuje narušenie bunkových štruktúr. Je veľmi nebezpečné pre živé organizmy a je dokázané, že je karcinogénne a vyvoláva nádorové ochorenia. Preto je dôležité aby sa v dosahu žiarenia nezdržiavali žiadne osoby, alebo iné živé organizmy.
Životnosť: 16 000 hodín