RE: sbs01 obnovení ze zálohy

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Září 9 07:44:21 CEST 2013

Pokud by jste někdy někdo zjistil, proč tomu tak je , prosím dejte vědět. Je to cenná informace, že se takhle MB občas chovají. Mě obnova místo stand. 5 hodin zabrala cca 26 hodin a to jenom díky takovéhle blbosti. Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Radek Benedikt
Sent: Monday, September 09, 2013 1:15 AM
To: HW-news
Subject: RE: sbs01 obnovení ze zálohy

Miroslav Draxal píše v Ne 08. 09. 2013 v 23:26 +0200:
> No já bych tak nějak předpovídal, je ať je to rozhraní jaké chce, tak
> by např.
>
> konektor sata1 měl multi(0)disk(0)rdisk(0)
> konektor sata2 měl multi(0)disk(1)rdisk(0)
> konektor sata3 měl multi(0)disk(2)rdisk(0)
> konektor sata4 měl multi(0)disk(3)rdisk(0)
> raid řadič karta v jakémkoli slotu na pozici 0 měl
> multi(0)disk(4)rdisk(0)
> Ono jde o to, že jsem předpokládal, tak že při stejné HW konfiguraci
> musí být pozice daného „konektoru“ totožná.

To jsem si kdysi myslel taky, nicmene alespon u meho miniserveru s UEFI
BIOSem to tak neni. Mam tam hot-swap disky a obcas tam strkam za behu
dalsi. A pak to boot prehazi. A i kdyz Linux ma option, ze bootuje podle
signatur disku, tak to nenabootuje, protoze BIOS zacne bootovat z
nektereho disku z pole (a ani to neni deterministicke z jakeho). Ma to
bootovat z SSD disku na druhem radici z disku 1 a to se jaksi nekona.
Boot option je samozrejme nastavene v BIOSu natvrdo rucne. A jeste jedna
vzlastnost, ten BIOS pokud mu zakazu boot z prvniho radice, tak ty disky
pak Linux nevidi. Muzu hybat jen s poradim bootu z jednotlivych HDD.

Radek (benedikt2hw.cz)