Lab zdroj do 10k

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Pátek Září 6 18:18:23 CEST 2013

Do prace som potreboval na tesjtovane odporovych ohrievacov nejaky
LACNY regulovatelny zdroj, bez velkych narokov na
presnost/stabilitu/dynamicke parametre, co su asi zakladne predpoklady
pre laboratorny zdroj, tak som kupil toto
http://www.tme.eu/sk/details/mps-3005l-3/viackanalove-napajacie-zdroje/matrix/#
a necakal som zazraky.

Len tak z hecu som tomu zmeral prechodove charakteristiky pri prechode
CC/CV a bol som uplne uzasnuty - krasny hladky rychly prechod bez
prekmitov. Vacsina amaterskych zdrojov robi hnusne zakmity, resp.
pusta nechutne prudove sicky pri prechode do CC rezimu. Vnutri je
tazke toroidne trafo a vzadu masivny chladic.
Ovladacie prvky funguju hladko, zdrojdobre vyzera, sekcie sa daju
prepajat seriovo/pralelne, resp. ako vleceny zdroj. Musim uznat, ze za
tu cenu mu nemam co vytknut, snad jedine to, ze sa mu neustale toci
ventilator na chladici - cakal by som nejaku teplotnu regulaciu.