Doporuce signalove rele

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Září 6 17:24:45 CEST 2013

 6.9.2013, 16:26:15

V dobach, kdy krystal galenitu a selenovy usmernovac byly jedine
pouzivane polovodicove soucasky se pro mwreni ss napeti v radech uV
pouzivaly modulacni zesilovace s mechanickym modulatorem.
I mnohem pozdej, kdy uz byly spousty polovodicu, se ty mechanicke
modulatory uzivaly, presto ze jejich zivotnost byla mala a navic se
musely serizovat, ale el. parametry byly lepsi nez u polovodicu.
No a klasicka signalova rele se taky pouzivala bezne, nejake minimalni proudy
nikdo neresil a pokud si pamatuji, ani je vyrobci vetsinou neuvadeli.
A presto ty veci fungovaly a mnohdy funguji dodnes.
Z toho mi vyplyva, ze mechanicke kontakty mohou mala napeti a proudy
spinat vekmi dobre.
 Krucinalni otazkou tedy je, proc je dnes v ds uvedeno ono minimalni I
 a U ?
 Jednou z moznosti je, ze tento pozadavek ma nejakou souvislost s
 dnesnim zpusobem vyroby, napr. se z epoxidove zalivky kterou jsou
 rele pouzdreny neco uvolnuje, co muze nasledne kondenzovat na
 kontaktech a delat neplechu.
 Druhou moznosti je, ze se jedna o "zpresneni udaju". Dnesni kontakt
 se chova stejne jako kontakt pred 50-ti roky. Pri nedodrzeni tech
 min. dodnot se jeho vlastnosti zhorsuji, napr. odpor v sepnutem stavu
 vzroste o 150%, no ale protoze stale bude v radech 10-tek mohm, je
 to pro vetsinu aplikaci nepodstatne.
 Treti moznosti je, ze jde o cistej marketing, kdy se vyrobce snazi
 dotlacit zakaznika ke koupi nejakeho "lepsiho" tedy i drazsiho rele.
 Ale jsou to jen takove moje vymyslenosti, na ktere vam zadne razitko
 nedam, no a konec koncu, vy mi zase za ne nedate zadne penize.
 :-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz