Ceska Posta a poniceni baliku

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 5 14:02:10 CEST 2013

U pojištění domácnosti je logické, že nejspíš vznikne jiná škoda, než je
přesně dohodnutý limit. Navíc se věci doma opotřebovávají, ...

Stejně tak je dokazování v pořádku u standardně paušálně pojištěného balíku.

Ovšem pokud něco zabalím, pojistím na konkrétní částku a ono to zmizí, tak
mezitím nedošlo k žádné amortizaci, zmizelo to celé, má tedy být vyplacena
celá pojistná částka.

Pokud tedy např. zabalím kilo třešní, pošlu obchodníkovi jako vzorek, který
když mu bude chutnat, koupí si jich ode mně tunu, na čemž vydělám 50 tisíc,
je logické, že ho taky na 50k pojistím a když obsah cestou sežerou, měla by
mi pošta těch 50k bez okolků dát a žroutovi je strhnout z výplaty.

PH

From: "Petr Zahradnik" <clexpert na clexpert.cz>

Původní zpráva ze dne 5.9.2013 od Pavel Kadečka:

> Mně zas přijde logické, že když platím pojištění, jako by to mělo
> dva miliony, že pak ty dva miliony dostanu.

Kdepak. Z pojištění majetku nemůžeš získat vyšší hodnotu, než kterou
ztracená nebo poškozená věc má. Tak to funguje. To bys pak získal
prospěch, kdyby ti dali víc.

> Jinak je to od pojišťovny / pošty poněkud nefér. Vyšší pojistné si
> vzít, to se nestydí, ale vyplatit částku, na kterou jsem to
> pojistil, to nechce?

Pojistnou hodnotu si určuješ sám, je na tobě, jakou zvolíš. Jak jinak
by sis to jako představoval? Abys na poště už při podání zásilky musel
prokázat hodnotu obsahu a podle toho by ti pracovnice na přepážce
určila výši pojistné hodnoty? To je přece hovadina, ne? Ty sám víš, co
posíláš, proto si určíš pojistnou hodnotu. Při ztrátě potom oni do
výše této částky budou plnit, ovšem budou plnit v prokazatelné
hodnotě.

Balík do ruky je například v základní ceně pojištěný do 50 tisíc.
Neplatíš nic navíc, když zvolíš pojištění do této částky. Pokud pošleš
sadu ponožek za 500 Kč a pojistíš zásilku na 50 tisíc, rozhodně
nemůžeš očekávat, že při ztrátě dostaneš 50 tisíc. Bude ti vyplacena
částka 500 Kč za fusekle a vrátí ti poštovné.