Ceska Posta a poniceni baliku

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Září 5 13:45:39 CEST 2013

No problem je, ze u te vyhorele postele prijde po pozaru pojistovak a je nejakymi metodami schopen plus minus urcit, ze ta postel nestala 2 miliony. I kdyz i to je s otaznikem, budu-li napriklad spat na drevene posteli, kterou jsem koupil na aukci po nejake slavne hvezde za ony 2 miliony.

V pripade ztraceneho baliku je ovsem posouzeni toho, co v nem bylo, naprosto iluzorni. Ja si prece platim pojistne proti ztrate a zabalim-li prazdnou krabicku a ocenim ji na milion, tak je ciste moji veci, ze zaplatim vysoke pojistne stejne jako je ciste veci pojistovny si toto pojistne stanovit tak, aby mi mohla v pripade ztraty prazdne krabicky vyplatit milion.
Ono i to slunecnicove seminko (namisto svestky) nalezene v Egypte v hrobce faraona ma uplne jinou hodnotu nez to, co koupim v prvni prodejne se semeny, i kdyz vypada vpodstate stejne. A po ztrate zasilky s takovym seminkem se tezko budu s pojistovnou dohadovat, jaka ta hodnota byla.
Nebo v techto otazkach nefunguji zakony volneho trhu a ridi se to nejakymi martanskymi pravidly?

Jakub Serych