[OT] HTTP pristup na zarizeni

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Září 4 12:49:16 CEST 2013

Ciste teoreticky se na stranky poskytovane zarizenim na neverejne adrese
nekouknete, prakticky to ale zalezi na tom jak je ta neverejna adresa
propagovana do inetu.

Ja mam veskera zarizeni delana tak, ze veskere hodnoty posilaji jako GET
nebo POST dotazy - preferuji spis GET, protoze se to lepe ladi a
kontroluje v logu webserveru. Jednoduchy skript si zkontroluje, pripadne
dopocte dalsi hodnoty a ulozi to jako jeden zaznam do DB. Nad touto DB
je pak postavene rozhrani pro prezentaci dat, ktere nijak nekoliduje s
vlastnim zarizenim - je oddeleno prave tou DB.

je tak udelane treba logovani solarni elektrarny:
http://www.cncnet.info/solar/index2.php
(pro pesimisty o nespolehlivosti MCU - elektrarna bezela nonstop 105 dni
a vyrobila cca 5kWh) - ted to bezi 11 dnu od doby co jsem upravil drobne FW

nebo stejne tak moje meteostanice bezici uz skoro 9 let nonstop:
http://www.jakjevenku.info/

konfigurace zarizeni bude udelana tak (zatim to nemam hotove), ze ten
skript na ktere zarizeni odesila data, bude prave jako odpoved vracet
konfiguracni data, ktera budou ulozena v DB jako jeden radek v tabulce.
Tato data budu menit zase pres nejake nezavisle rozhrani na web serveru.

Radek Vicek