Doporucte lehke rele 3x10A

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Září 2 21:23:53 CEST 2013

A no jo, prijel jsem z vikendu nastydly a zapasim s necim chripkovitym, tak
mi to deleni nedoslo, dneska uz bylo asi intelektualni prace dost (prosim
oba me pritomne sefy - nekomentovat, ja se z toho snad vyblizu :)

Ale jak to tak ctu - v podstate neni zapotrebi prepinat motor za letu, ze
ne? Prece mu na palube nepristane fotak v prubehu letu... Pak by to vyresila
sada konektoru a trocha manualni prace pri "prepinani" - ovsem chapu, ze to
neni tak elegantni, jako klapnuti prepinace na radiu, stejne myslim, ze by
si to s jinou konfiguraci zaslouzilo i jinou vrtuli, skoda ty amperhodiny
protopit.

Priznam se, ze se mi pri pomysleni, ze mi nesepne jedna faze za letu s
fotakem, nedela uplne dobre - na palube fotak (jedna velka laska), leti to v
letadle (druha velka laska) a rana poskodi moje ego (treti velka laska :)
Pretizene samokridlo bez motoru sice asi trochu klouzat bude, ale i tak bude
pristavaci (resp. dopadova) rychlost nemala.

Ale jestli Vas neukecam, tak jdu hledat to rele, treba neco podobneho nekde
roste.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, September 02, 2013 9:10 PM
Subject: Re: Doporucte lehke rele 3x10A

Já rád kulišárny:-)

1.
3S: 11 V, max, takže skoro obdélník. To je 16,4 A celkem, při zapojení do
trojúhelníku děleno osmocninou ze 3, tedy 9,5 A na každou fázi. Mimochodem
mě docela překvapilo, že motorek je vinutej trojicema drátečků 0,2 mm...
2S: Zde není požadován plný výkon, resp. teď ani žádnou 2S baterii nemám a
jde právě o to, abych si ji pořizovat nemusel.

2.
3S je nejen kvůli svícení v noci, ale i kvůli foceni ve dne. Když letadlo
váži skoro kilo, tak už malej výkon nestačí. Tzn. potřebuji 3S baterie a teď
jde o to, abych nepotřeboval ještě 2S.

Jinak je to Hotwing 1000

PH

From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Aha, ja cekal nejakou kulisarnu - a ono fakt jo :)

Kulisarna c. 1 je v matematice - 180W prikonu ani na 3S neni 10A, alebrz tak
asi 15A, na 2S cca 21A. Samozrejme ze v modelarine se ledacos snese, takze
pokud to nebude spinane pod zatezi, i ty 10A kontakty by to mely unest, ale
ani tak nebude nic moc podobne rele najit.

Jestli ale to Toro (nebo Swift?) lita dobre na 2S a tech 3S by to melo umet
jen kvuli LEDkam, sel bych spis overenou cestou step-up menice - vyjde to
mensi, lehci, lacinejsi a mozna i spolehlivejsi (tedy jen to nejak jistit,
aby pri zkratu ci nejakem problemu na menici nevybublaly -spolecne s dalsimi
audiovizualnimi efekty- letove akumulatory plus izolace vsech dratu cestou).

Pokud nedate pokoj a budete trvat na rele a prepinani statoru, pak bych se
asi zacal koukat po necem z automotive - ale nebude to ani lehke, ani levne.

From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Jedná se o obyčejné samokřídlo, jen má trochu větší motor (výrobce
doporučuje 80, mám 180 W), protože občas vozí foťák. Na dvoučlánek letí bez
foťáku tak akorát a vydrží asi 25 min. Na tříčlánek zregulovaný pro stejnou
rychlost vydrží cca stejně. Závěr je jasný: Modelářské regulátory nemají
valnou účinnost, ani nemůžou. No a protože chci svítit 12V LED páskem,
dvoučlánek se moc nehodí.

Protože jsem včera urval dráty, budu muset motorek převinout. Tak mě
napadlo, že když už budu mít v ruce všech 6 konců, mohl bych problém
elegantně vyřešit přepínáním Y/D. Přepínání za chodu není v plánu, počítám s
tím, že když to budu chtít za letu, dám plyn na 0 a pak přepnu. S
tranzistorama se mi to dělat nechce, bylo by jich 12.