Doporucte lehke rele 3x10A

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Září 2 20:42:49 CEST 2013

Aha, ja cekal nejakou kulisarnu - a ono fakt jo :)

Kulisarna c. 1 je v matematice - 180W prikonu ani na 3S neni 10A, alebrz tak
asi 15A, na 2S cca 21A. Samozrejme ze v modelarine se ledacos snese, takze
pokud to nebude spinane pod zatezi, i ty 10A kontakty by to mely unest, ale
ani tak nebude nic moc podobne rele najit.

Jestli ale to Toro (nebo Swift?) lita dobre na 2S a tech 3S by to melo umet
jen kvuli LEDkam, sel bych spis overenou cestou step-up menice - vyjde to
mensi, lehci, lacinejsi a mozna i spolehlivejsi (tedy jen to nejak jistit,
aby pri zkratu ci nejakem problemu na menici nevybublaly -spolecne s dalsimi
audiovizualnimi efekty- letove akumulatory plus izolace vsech dratu cestou).

Pokud nedate pokoj a budete trvat na rele a prepinani statoru, pak bych se
asi zacal koukat po necem z automotive - ale nebude to ani lehke, ani levne.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, September 02, 2013 8:22 PM
Subject: Re: Doporucte lehke rele 3x10A

Jedná se o obyčejné samokřídlo, jen má trochu větší motor (výrobce
doporučuje 80, mám 180 W), protože občas vozí foťák. Na dvoučlánek letí bez
foťáku tak akorát a vydrží asi 25 min. Na tříčlánek zregulovaný pro stejnou
rychlost vydrží cca stejně. Závěr je jasný: Modelářské regulátory nemají
valnou účinnost, ani nemůžou. No a protože chci svítit 12V LED páskem,
dvoučlánek se moc nehodí.

Protože jsem včera urval dráty, budu muset motorek převinout. Tak mě
napadlo, že když už budu mít v ruce všech 6 konců, mohl bych problém
elegantně vyřešit přepínáním Y/D. Přepínání za chodu není v plánu, počítám s
tím, že když to budu chtít za letu, dám plyn na 0 a pak přepnu. S
tranzistorama se mi to dělat nechce, bylo by jich 12.

PH

From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Rele neporadim, jen takova uvaha:

Rele s trojici kontaktu, ktere zvladne 10A indukcni zateze pri prepinani,
nebude ani levne, ani lehke, resp. bude platit trojuhelnik levne - lehke -
spolehlive, kdy budete mit vzdy maximalne dva z pozadovanych parametru.

Prepnuti Y-D by teoreticky mohlo mit vyznam u neceho velmi rychleho, kdy se
bude startovat v jedne konfiguraci (ted nevim, ktera z nich ma vetsi
kroutici moment, priznam se, jsem ostuda) a za letu bude prepnuto na tu
druhou. Soucasne by to chtelo vrtuli s menitelnym stoupanim, ale to uz dnes
neni problem.

Jedine, co vidim jako problem, je tech 10A - na cokoli, co mne napada a v
cem by to melo nejaky smysl, je to zanedbatelne (az smesne) maly proud -
muzu vedet, v cem to ma litat? Kdybyste napsal 100A, pak bych si nejaky
hotliner dovedl predstavit, ale i tam se setri vahou. Jako asi jedine
rozumne reseni vidim nejaky FETovy prepinac, ale udelat ho tak, aby pri
prepinani neodchazel, take nebude uplne trivialni - ja bych si to do letadla
asi nedal ani v ramci experimentu.

From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
sháním malé, lehké relé se třemi přepínacími kontakty, které zvládne 10 A.
Nemusí to vypínat a stačí když opakovaně přežije 20 minut v kuse za velmi
silného chlazení vzduchem.

Cílem snažení je přepínání Y/D na BLDC motoru v modelu letadla.