Koleno na charakteristice tlumivky

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Září 2 15:25:12 CEST 2013

No doteraz som bol v tom, ze prud narasta
nelinearne ako popisuju napr. tu:

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/indtra.html

Alebo sa mysli len narovnejsia cast krivky?

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu na home
Sent: Sunday, September 01, 2013 9:27 AM
To: HW-news
Subject: Re: Koleno na charakteristice tlumivky

Ahoj Sasa,
par prikladov mas aj priamo na stranke s konstrukciou meraca.
Obvod meria tak ze aplikuje konstantne napatie na cievku a zobrazuje prud ktory nou tece.
Idealna cievka sposobi ze prud bude narastat linearne s casom. Realna cievka ale casom saturuje a vyrazne sa znizi jej indukcnost (uz "nema"
magneticke jadro, bude sa tvarit ako vzduchova. Ak ma navyse velmi malu indukcnost (malo zavitov z hrubeho dratu) zacne prevladat jednosmerny odpor a krivka rychlo prejde do I = U/R.
Pekna hracka :-)
b.