Odcházející autobaterie

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Říjen 28 11:34:45 CET 2013


> A dříve to bylo čím?

	a) Odhadl bych, ze to kdysi bylo z velmi podobnych pricin.A diky
technologii to mozna byla i castejsi zavada. Co je videt skrz aku, tak
tam ty spoje u nekterych aku v podstate nejsou a cely ten mustek je
soucasti pripojeni desek. Tj. sousedni dva clanky maji spolecny dil uz z
vyroby a nejsou dodatecne spojovany. Uspora materialu jako vedlejsi
efekt i vahy hraje svoji roli.

	A za b) zmenilo se pouzdreni akumulatoru. Vyvoj plastu vede dnes k
"zapouzdrenym" akumulatorum. Tehdejsi "prumyslove" akumulatory byvaly
take v podobe drevene bednicky s jednotlivymi clanky. Autobaterky meli
bednicku z krezence gumy a plastu (presneji to nepopisu, treba pametnici
ten material popisou lip) s komurkami na desky s elektrolytem. Clanky
byly  pospojovane mezi sebou a cele to bylo zalito asfaltem. Ostatne
podobnou technologii v malem kdysi pouzivaly ploche baterky, kde je tem
dneska konec. To se to opravovalo.

Radek (benedikt2hw.cz)

> Dne 27. října 2013 10:55 Miroslav Draxal <evik na volny.cz> napsal(a):
>         Že by „ekologické“ pájení spojů článků uvnitř baterie? Dříve
>         se to také občas stalo, ale když to bylo vidět, tak se to dalo
>         spravit.





Další informace o konferenci Hw-list