Přepěťová ochrana vývodu

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Říjen 25 23:12:15 CEST 2013

Dobrý večer,

mám problém s návrhem přepěťové ochrany v podružném rozvaděči. Podružný
rozvaděč je od hlavního rozvaděče cca 12m daleko; podle Salteku by se
pro jeho ochranu měl použít svodič SLP-275 V/4. Kromě toho jsou do
rozvaděče přivedeny 4 vývody CYKY3x2,5, které zajišťují venkovní rozvod
pro zahradu, jímku na vodu, studnu a sklípek. Délka vývodů je do 15m od
rozvaděče. Je třeba nějak řešit i přepěťovou ochranu těchto vývodů? A
pokud ano, tak jak se to řeší? Ptal jsem se dvou profesionálů, jeden
říkal, že to není třeba, druhý tvrdí, že ano a napočítal tam 8 svodičů
FLP-12,5 VS.
Mohl byste mi prosím někdo doporučit literaturu, která se touto
problematikou zabývá?

Děkuji

Jiří Foldyna