Mazání EPROM

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Říjen 24 09:12:03 CEST 2013

Zdravím,
  ano, ale jen několikrát. Po každém takovém mazání měly vyšší spotřebu
a déle se programovaly. Po pár takových mazáních buď už naprogramovat nešly,
nebo brzy zapomínaly. A byl třeba ne lékařský rentgen, ale samozřejmě
průmyslový. A dávka se musela celkem citlivě nastavit, po přílišné expozici
byly už po prvním pokusu kaput.

A když už o tom mluvíme, přidám taky jednu "Urban Legend" o sovětských EPROM.
Jedna série, kterou jsme měli na katedře, se velmi obtížně mazala. Vyžadovala
několikrát delší čas expozice, až už nápis "sdělano v CCCP" vybledl, ale obsah
stále držel. Nakonec se to ale jakž-takž podařilo a EPROM byly nově
naprogramovány.
  Po pár dnech začalo zařízení, v němž byly osazeny, vykazovat chyby a postupně
se úplně znefunkčnilo. Zjistilo se, že EPROM mají špatný obsah. Zajímalo mne,
co se jim přihodilo. Vykazovaly víc nul, než bylo zdrávo. A podezření se
potvrdilo - paměť si "vzpomínala" na předchozí obsah. Nakonec v ní byl uložen
přibližný - s pár chybami - AND nového a původního obsahu :-).
  Zdraví Pavel