RE: Neznámá zářivka Philips

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Říjen 22 17:55:43 CEST 2013

Jestli svítí by možná šlo otestovat nějakou barvou, která má při UV luminiscenci ne? Třeba žlutozelený zvýrazňovač svítí obvykle dobře nebo nějaké ochranné prvky na bankovkách. Chápu, že tyhle věci jsou dělané na blízké UV, ale vzhledem k tomu, že UV-C má vyšší energii, mohlo by to třeba svítit taky...

Jakub Šerých

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Alexandra Svobodová
Sent: Tuesday, October 22, 2013 5:50 PM
To: 'HW-news'
Subject: Neznámá zářivka Philips

Hezký večer,

    marně hledám nějaké informace o zářivce Philips. Zářivka je dlouhá 26,5 cm a má v průměru 1,5 cm. Příkon udávaný 8W, patice vypadá podobně jako na normální zářivce, ale je menší. Obrázky jsou tady http://chaoz.zirafoviny.cz/_hic_sunt_leones/index.php?path=obrazky%2FZarivka/ více toho na ní není, krom upozornění, že se do ní nemá koukat :-)

    Je to zářivka pracující v oblasti UV-C a mne by zajímalo, jak se pozná, že dobře funguje. Svítila mi tu několik sekund, takže se nic nemohlo stát, připadalo mi, že cítím ozón, to by bylo dobré znamení. Uvnitř trubice je mírně svítící mdle bílý výboj. Je to tak dobře?

    Mimochodem, existuje nějaký spolehlivý filtr, který umožní nakukovat do skříně s lampou a nebude pouštět škodlivé paprsky ven? Mělo by stačit obyčejné sklo, ale je to tutovka?

    Saša Svobodová