Re: Bezdiskový linuxový server.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 21 14:06:54 CEST 2013

PXE je moc prima vec, jeste jsem nenasel pocitac, kde by se nedalo
zprovoznit (pokud by PXE nahodou nebylo soucasti BIOSu, tak existuji
i PXE bootromky do sitove karty). Pouzivam to mimo jine jako emergency
reseni s nejakym Debianem, zrovna se chystam udelat si bezdiskove
LinuxCNC pro rizeni frezky (aby se u stroje nemusel tocit disk) atd.

Princip je snadny - pomoci PXE (coz je vpodstate jen prideleni IP adresy
a jmena donwloadu pres DHCP, a pak natazeni zavadece a posleze
jadra a bootovaciho ramdisku pres FTTP) natahnete zaklad systemu
(jadro a docasny ramdisk), z neho pak pripojit root filesystem a dal uz
je to stejne jako na beznem diskovem PC.
Jen bych se netlacil do iSCSI, ale sel osvedcenou cestou pres NFS.

Nejsnazsi je si udelat instalaci normalne na diskovem PC, pak obsah
toho PC nasypat na to sdilene uloziste a jen upravit konfiguraci fstab
a nachystat jadro a ramdisk pro boot ze site.

Navodu na Internetu jsou mraky. Rekl bych, ze nejvic step-by-step byvaji
navody pro Ubuntu, takze Google napr. na "Ubuntu PXE diskless" nemuze
zklamat.

PL

From: "Martin Hanek" <martin.hanek na centrum.cz>
To: "Konference HW news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, October 21, 2013 1:09 PM
Subject: OT: Bezdiskový linuxový server.

Dobrý den,
je tu hodně odborníků na linux, servery atd. Zeptám se tedy:
Chtěl bych mít linuxový server bez HDD, který nabootuje ze sítě přes PXE
z DHCP a TFTP serveru, poté si připojí přes iSCSI diskový prostor a
pojede z něj.
Data, DHCP a TFTP server bude na Synology DS713+. Deska je MSI
C847MS-E33. Linux asi Debian 7.xx.
Pročetl jsem několik návodů a postupů, ale protože linuxu a těmto věcem
moc nerozumím, pořád mi není jasné jak to udělat.

Umím linux nainstalovat na diskový počítač (což zvládne dnes asi každý),
popral bych se s připojení iSCSI disku atd.
Ale jak dosáhnout toho, že na tom PC disk vůbec nebude, nevím.
Předpokládám, že přes PXE boot se z TFTP spustí nějaký "malý" obraz
linuxu, který připojí iSCSI a tam už bude ten "hlavní" linux.

Hlavním smyslem celého řešení je to, že data na DS713+ budou kompletně
zálohovaná. Když klekne to PC, vymění se za jiné a jede se dál.
Poradíte, kde se inspirovat a co nastudovat? Děkuji.

--
Martin Hanek