OT: Lepení polystyrenu

Středa Říjen 16 09:35:10 CEST 2013

Teď jsem nedával pozor, mám dojem že se bavíte o lepící pěně. Moje
zlušenost je taková. Před 15 lety, kdy tyhle lepící pěny nebyly, v
panelákovém bytě jsem si udělal vnitřní zateplení 2 cm polystyrén +
papírová tapeta, co se maluje malířskými barvami.
1. pokus, nějaké (snad disperzní) lepidlo na polystyrén z drogerie.
Polystyrén držel, nalepil jsem na něj tapetu a když vychla a scvrkla se,
utrhla to od zdi.
2. pokus montážní pěna, OSB deska na přitlačení a nějaké latě, kterýma
jsem to po dobu tuhnutí šprajcoval proti něčemu. Lepení šlo strašně
pomalu, musel jsem čekat až pěna trochu ztvrdne. Polystyrén jsem
otapetoval, za 10 let nic neupadlo.
Problémy nastaly po těch 10 letech, zcela opačné. Zateplili nám barák z
venku, ta izolace zevnitř neměla význam. Nešlo to sundat, šlo to dolů i
se štukem. Až při sundávání jsem názorně viděl nevýhody vnitřní izolace.
Pod polystyrénem se dělaly plísně.

Anděl