Synchronizace - DCF77, (GPS, RTC)

Úterý Říjen 15 20:49:20 CEST 2013

Ta aktivní anténa vám taky moc nepomůže. Pokud to opravdu má být
synchronizované na DCF, potřebujete PLL zasynchronizovaný na ty časové
značky. Bez toho to bude citlivé na jakékoliv rušení. Při menším rušení
to bude jen rozhazovat začátky/konce značek, při větším bude občas
impulz navíc, nebo značka bude chybět. SW v mých přijímačích se přes PLL
chytá na začátky značek, aby se konce značek vyhodnotily přesněji. Když
je skoro nečitelný signál, drží se přes tohle PLL aspoň rychlost hodin.
Na tohle mám přijímač DCF-SL http://vaelektronik.cz/dcf_cas.html#dcfl
ale obávám se, že to pro vás bude drahé.
Jinak rozdíl mezi DCF a GPS je asi v tom, že DCF vám bude chodit i ve
sklepě, GPS musí mít výhled na satelit. Zatím co GPS máte na us přesné,
u DCF dokážu zaručit +-15ms. Při šířce pásma přijímače 10 Hz od toho
nečekejte zázraky.

Anděl