[MECH] Davkovac zrni.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Říjen 15 00:54:36 CEST 2013

Jako snek se pouziva vrtak do dreva.
Bezne dostupne do prumeru nejakych 30mm.
Ale ty s velkymi prumery uz jsou kolem 700-800 Kc.

PL

***************************************

From: Dracek Frácek
To: HW-news
Sent: Monday, October 14, 2013 10:02 PM
Subject: [MECH] Davkovac zrni.

Jen co jsem vicemene vyresil otevirani dveri pro drubez, mimochdem ridici jednotka v aktualni fazi vyvoje vypada nejak takto
http://i.imgur.com/M4cC98n.png
je zde novy pozadavek na automaticke davkovani krmiva.Elektricky to neni problem jednotka s tim pocita, ale premyslim nad mechanikou.

Prvni napad byl klasicky rotacni davkovac,rotujici element do ktereho horem pada zrni a po jeho otoceni se zrni dole vysype  davkovani=objem rotacniho elementu * pocet otacek.Ve velkem to mam odzkousene na davkovaci vaze  pro vagony, ale zde je pozdavek na male a levne. Rotacni element neni problem vytocim z silonu motor 32mm s 10RPM a 20kg cm mam, problem je samotne telo. Teoreticky by se dalo udelat take z silonu, ale kdyz jsem videl cenu desek tak jsem se zasekl.
http://www.prumyslovezbozi.cz/plasty/silon-desky/deska-silon-500x1000x50mm-%5Bid%3D20031%5D.html

Druha varianta je snekovy podavac. Zde pro zmenu neni problem s telem, dalo by se udelat z vodovodni PPR tvarovky T svetlosit 32mm + trubka, vrchem opet pada zrrni do sneku. Zde je prozmenu problem se snekem . Ve velkem se sneky pro tyto ucely vyrabi navarovanim plechu na trubku, ale  ze bych neco takove chtel delat v 32mm navarovanim na 6 hridel to nechci. Napadlo me vysoustruzit snek z AL kulatiny , ale otacenim budou vznikat otery a hlinik v potravinach dnes neni zrovna in. Silon,tady mam pro zmenu strach z pevnosti a zivotnosti, preci jen obcas bude muset snek prekousnout nejake to zrno nebo peletku z vojtesky.

Pokud jste jiz neco takoveho resili uvitam napady, pripadne tipy kde pripadne z ceho realizovat snek, pripadne telo rotacniho davkovace.

Pro ujasneni bavime se o davkovaci ktery ma  nadavkovat 2x denne 0.1 az 1.5kg zrni  v zime zrni + peltky z vojtesky Musi to byt opakovatelne vyrobitelne a aspon trochu profi.

Martin