dieselagregát s autostartem - doplnění UPS?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Říjen 14 16:36:46 CEST 2013

Zdravím,
  jak jsem to pochopil, potřebujete DIESEL s vyšším výkonem, aby byl
stabilnější. Alespon tak jsem pochopil kolegu 'jozem' a toto říkají i mé
zkušenosti.
  U dieselu jde o 2 problémy:
  1) Stabilizace napětí: Zpravidla se dělá změnou buzení generátoru.
Zpětnovazební smyčka budiče bývá dosti líná a proto může trvat i pár
period, než se napětí vrátí do tolerance. Citlivější UPS to rozhodně vybudí.
  2) Stabilizace frekvence: Různý odběr na elektrické straně generátoru
způsobuje různý mechanický odpor jeho hřídele a tím má vliv na otáčky motoru.
Je na regulároru otáček (governoru) motoru, aby je stabilizoval. Jeho
zpětnovazební smyčka je díky velké setrvačné hmotě soustrojí ještě výrazně
pomalejší, v řádu stovek ms a u velkých strojů i sekund. Neměla by mít ale
přímý vliv na UPS, leda že tato kontroluje frekvenci sítě příliš pedanticky.
  Při určitém druhu zátěže mohou tyto 2 regulační mechanismy spolu interferovat
a přidá-li se i interference se spotřebičem, který má vlastní regulaci (každý
pulsní zdroj dnes), může dojít i k rozkmitání celé soustavy. Takto jsem jednou
odpálil na závěrečném vojenském soustředění pojistky v ruském radaru :-),
centrála nebyla dostatečně prohřátá a po zapojení zátěže se ozvalo takové
brum bruum BRUUUM BRUUUUUUUM! a už to lítalo :-).
  Zdraví Pavel