Re: BLDC motor + ESC + uC PIC - jak roztočit motor?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Říjen 12 14:57:42 CEST 2013

Nejdriv par vterin (5-10s, zalezi na reglu, pri inicializaci vetsinou neco
"odzpiva" motorem) plyn na minimu (sirka 1ms), az potom pridat plyn (1-2ms),
je to kvuli bezpecnosti, aby modelar neprisel o prsty.

Jinak 2S jsou 2x3.6V/4.3V (LiPo aku vybite/nabite), 3S samozrejme
3x3.6V/4.3V. Na 7.2V to uz taky nemusi chodit - muze to shazovat ochrana
akumulatoru proti podvybiti.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Jan Půhoný
To: HW-news
Sent: Saturday, October 12, 2013 2:42 PM
Subject: BLDC motor + ESC + uC PIC - jak roztočit motor?

Zdravím konferenci,

před časem jsem tady žádal o radu, jak roztočit BLDC modelářský motor. Mám k
tomu regulátor (BIRDIE 10A ESC z hobbyking).

Je na něm "Cells: 2 - 3S" (auto) - jaké na to mám připojit správně napětí?
Zkouším s cca 7,2V.

Dnes jsem se k tomu dostal, pouštím do toho (bílý vodič regulátoru) signál
2ms LOG 1, 18ms LOG 0 -pořád dokola - měl by to být servo signál pro plné
otáčky, ale bohužel se netočí. Párkrát se mi roztočil ale většinou vydává
jen takové "pípnutí motorem".

Jak by měla vypadat inicializace toho regulátoru? Když do toho začnu od
začátku sypat tenhle signál, tak se to prostě netočí a jen to pípá.

Ten signál jsem kontroloval osciloskopem a z PICe leze přesně 2ms LOG 1,
18ms LOG 0, úrovně TTL a napájeno to je 5V z toho regulátoru (červený a
černý vodič) - společná zem.

Neřešil to někdo z Vás?

Díky,

Honza Půhoný