dieselagregát s autostartem - doplnění UPS?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Říjen 11 21:37:04 CEST 2013

Ano, může být. V tomto případě samozřejmě neproběhne ani přepnutí na
dieselagregát.
Tedy dojde, ale ten je chytrý, při větším odběru se prostě odpojí. O tom
majitel ví a taová situace může nastat v podstatě pouze při
běžném provozu domácnosti ( pračka, mikrovlnka, trouba) což je mimo
pracovní dobu a to není tak důležité.
Já původně navrhoval něco takového:
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=surt6000rmxli
ale problém je, že se to při běžném provozu (bypass)  nechová jako kus
drátu..... což v principu UPS ani nejde.
Majitel tam měl nějaký čas za agregátem UPS PowerWare 9130i 6kW ale
spolupráce toho agregátu + UPS ( režim kdy agregát běží ) byla mizerná.
UPS při změně zátěže ( např rozsvícení 10 x zářivkové svítidlo - agregát
zareaguje nepatrnou změnou zvuku motoru )  stále startovala a zas vypínala.
Občas (cca 1:20)  se stalo, že po nastartování agregátu běžela stále z
baterií a až se to vybilo, tak to zdechlo.
Při testech se sítí se to nestalo, neboli na vině bude nejspíš méně
kvalitní proud ( průběh) z toho dieselu.

Takže mám strach objednat k tomu další ( jinou ) UPS a šešit podobné
problémy.
Nejlepší by bylo to setrvačníkové řešení, ale rozumného výkonu ( do 20kW
) ty uváděné odkazy jsou jako kanón na vrabce.
Neznamená to, že když jsem napsal, že peníze nejsou problém, že se u
baráku může postavit další Temelín.
Cena by měla být adekvátní problému, zazněla částka do 100 kKč.
V podstatě by bylo ideální doporučení na firmu, která to celé udělá tak
jak je v zadání.
A hlavně rychle, dotyčný denně píše a volá několikrát na všechny strany
ve snaze to nějak pořešit.