certifikat z EZU

Pátek Říjen 11 17:47:53 CEST 2013

Dobrý den,
setkal jsem se se zařízením, kde autor udělal prohlášení o shodě na
základě certifikátu z EZU. Při tom tam se řešilo jen EMC, zařízení je
napájené z baterií. Navíc ten certifikát mu dali s omezenou platností na
3 roky s tím, že se pak musí obnovit. Já jsem si vždycky nechával měřit
EMC v akreditované laboratoři, která mi dala jen protokol z měření a
jedna laboratoř dokonce uváděla, že porovnání naměřených hodnot s
požadovanými je mimo rozsah jejich akreditace. Předpokládám že mi od
nich stačí protokol z měření a na základě něj si prohlášení napíšu sám -
aspoň takhle jsem to vždycky dělal. K čemu je pak dobrý ten certifikát?
A proč je časově omezený? Připadá mi, že to je snad jen vyhazování peněz.

Anděl