Zpetnovazebni regulator univerzalniho motorku

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Pátek Říjen 4 12:30:07 CEST 2013

A co tak dvojpolovy asynchronak + frekv. menic ? Nebude to tak male ako
doteraz, ale to by mozno nemuselo vadit.

                                               Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "RV"

shorel mi v male cirkularce/hoblovce (kapesni provedeni delane jeste za
komacu) univerzalni motor - tenkrat jsme nesehnali jinej motor nez z
nejakeho mixeru (tipuji do 500W).

Pilku budu potrebovat a tak me napadlo, ze bych pouzil jednu z
odlozenych uhlovych brusek - ma psano 860W, tedy vic nez puvodni motor -
jen je trochu problem, ze kdyz sundam ten prevod tak se to bude dost
tocit - pocitam tak 30-40krpm - vzhledem ke kapesnimu provedeni nelze
udelat rozumny prevod z motoru na hridel nez cca 2:1 takze jsem na cca
20krpm - to je jeste jednou tolik nez kolik je treba.

Tak koketuji s myslenkou, ze bych pouzil nejaky regulator, kterym bych
otacky omezil (navic na hoblovku by se prilezitostne vyssi otacky
hodily) - pokud bych pouzil zpetnovazebni regulator tak by nemusel byt
problem ani mensi kroutak v nizsich otackach.

Mate nekdo nejake overene schema? Kdysi davno zde slo nejake celkem
jednoduche zapojeni tyristoroveho/triakoveho zpetnovazebniho regleru,
ktere si nekdo chvalil.

P.S. Puvodni motor previjet nechci, protoze je na to pouziti nevhodnej,
hodne trpi a proto shorel.

P.P.S. Kdyby nekdo mel treba znicenej maflik, nebo elektrickou retezovou
pilu s motorem v poradku tak take nepohrdnu...v kovosrotu jsem zatim nic
neobjevil.

/hw-list