RE: Ublížená deska :-) ... že by FIXED ?

Úterý Říjen 1 21:26:34 CEST 2013

Hmmm, odpory řady TR 191 znám celkem důvěrně, byly jimi osazeny výrobky Tesly Pardubice (Ramona, Tamara, Komár...) a rozhodně nepatřily k poruchovým součástkám. Je fakt, že když s nimi člověk dělal pomocí ruční páječky (obzvlášť bez regulace) tak nožičky měly tendenci se vypájet z keramického válečku, to ano. Ale desky pájené vlnou byly z pohledu odporů velmi spolehlivé. A těch odporů tam byly tisíce. Nespolehlivé byly tantalové kondenzátory v provedení kovový váleček s barevnou zálivkou. Ty byly použity jako filtrační v napájecích šinách pro TTL logiku a mívaly často zkrat. Na desce páně Trollerově je vidím v pravém dolním rohu přetažené silikonovou bužírkou.
Myslím si, že v těch dobách velmi platila geometrická úměrnost mezi velikostí desky a pravděpodobností poruchy na ni. Páně Trollerova deska je z tohoto pohledu už opravdu veliká. No a přímé konektory, z doslechu vím že to byl fujtajbl - používaly se v Komáru (radiolokátor) a dost poruch se odstraňovalo systémem "vytáhnout, přetřít lihem, několikrát zasunout vysunout". Jakou máte pane Trollere zkušenost Vy?

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Tuesday, October 01, 2013 7:46 PM
To: HW-news
Subject: Re: Ublížená deska :-) ... že by FIXED ?

Ale jo, popraskaný prokov (nebo špatně udělaný prokov) je docela milá závada a skvěle se hladá :)

Já mám takto nějak poškozenou jednu desku Didaktiku M, do té doby jsem nikdy neviděl kombinaci "oboustranná DPS - prokov - kuprexkart" - je to extrémně spolehlivé, na desku se stačí křivě podívat, nedejbože jí při montáži prohnout, a je veselo... Navíc mám podezření na některý z odporů TR191 (taky dobrá pomsta na pracujícím lidu), ta deska je neklidná i při lehkém poklepu (stačí psát na klávesnici), ale opravu tohoto problému si šetřím na důchod
:)

Pavel Kutina