RE: Sušička prádla s tepelným čerpadlem

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Sobota Listopad 30 16:40:12 CET 2013

tepelne cerpadlo, vysousec, lednicka ... je to vsechno stejny :-).
na jedny strane chladi na druhe hreje a protoze to zere elektriku, tak v mistnosti nakonec hreje ...
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Saturday, November 30, 2013 4:18 PM
To: HW-news
Subject: Sušička prádla s tepelným čerpadlem

Zdravím konféru.
Zvažuji nákup sušičky, a při letmém průzkumu trhu jsem zjistil že existují sušičky, zajímají mne jen ty kondenzační, s tepelným čerpadlem a bez.
Rozdíl ve spotřebě je skoro 1:2, ale nějak netuším odkud to čerpadlo bere teplo. Z kondenzátu ho asi mnoho nebude, takže to ochlazuje koupelnu nebo co vlastně?
Má li někdo s předmětem zkušenost prosím o vysvětlení. A hlavně by mně zajímalo proč klasický kondenzační systém bez jakéhokoli přitápění je o tolik ztrátovější???

Dále jsem při prohlídce několika modelů zjistil že nemají přípojku na odpad vody, ale jen nádobku která se ručně vylévá. Je nějaký zásadní důvod proč by nešla tenká trubička odvádějící kondenzát amatérsky připojit do odpadu?

Dík Lubor