"Oprava" pracky

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Sobota Listopad 30 14:03:44 CET 2013

Dobry den, u pracky Philco jsem to kdysi vyresil pridanym malym stykacem do
pracky. Hlavni vypinac byl dvoupolovy a vyhraty, nefunkcni, byl jen jeden
kontakt. Druhy, dobry, jsem pouzil na spinani toho maleho stykace. Fungovalo
to naprosto spolehlive az do uplne likvidace pracky, jediny rozdil byl, ze
to trosku hlasiteji "cvaklo" pri zapnuti.
Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Petr Tomasek
Sent: Saturday, November 30, 2013 10:13 AM
To: HW-news
Subject: "Oprava" pracky

Zdravim!

Mam starsi pracku (rok vyroby cca 2001-3, z nemecka) u ktere odesel vypinac.
Nahradni dil jsem nasel na internetu, ovsem za cenu cca 50€ (vcetne
postovneho). (Spinac se mi ani nepodarilo vymontovat, anzto na
nem visi lanko k otvirani dvirek)

Uvnitr pracky to vypada tak, ze jdou nejdriv dva draty z napajeni
do neceho, co vypada jako velky kondenzator (hadal bych, ze to
i kondenzator bude), odtud dva fialove draty do (poskozeneho) spinace
a ze spinace jdou dalsi dva fialove draty do zakladni desky.

Zkusil jsem, jestli konektor co jde do spinace (privod napajeni)
nepujde zapojit primo do zakladni desky. A hele, pri trose mirneho
nasili to jde. Ovsem problem je v tom, ze ty draty jsou prepolovany
(propipal jsem spinac).

Odtud otazka: muzu bezpecne "obejit" spinac a zapojit napajeni
primo do zakladni desky (a pracku povesit na externi spinac)?

Moje "muzska intuice" by mi rikala, ze by na to pracka mela byt stavena
(uz jenom proto, aby kdyz nejaky blbec (ne)elektrikar v zasuvce prehodi
nulak a fazi, aby se nic nestalo). Ale je to skutecne tak? Existuje
nejaka povinnost stavet elektricke spotrebice tak, aby pracovaly
bez ohledu na polaritu faze/N?

Diky,
P.T.