"Oprava" pracky

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Sobota Listopad 30 13:39:27 CET 2013

On Sat, Nov 30, 2013 at 09:47:32AM +0000, Draček Fráček wrote:
> [...]
> "by kdyz nejaky blbec (ne)elektrikar v zasuvce prehodi nulak a fazi"
> takový blbec nemuze existovat, zadna platna norma nerika kde ma faze byt
> jen CSN 33 2000-4-46 ed.2, čl.46N6.5 :
> cituji:
> "Poloha připojení středního a fázového vodiče vůči ochrannému kontaktu
> (kolíku) u domovních zásuvek není stanovena. Doporučuje se však jednotné
> provedení vývodu."
> Jinak řečeno faze by v celem objektu měla byt na stejne strane, ale ani to
> neni povinnost, zda vlevo nebo vprovo je uplne, ale uplne putna.

OK, diky za informaci. Ja se vzdycky setkaval jen s elektrikarema, kteri
vriskali, kdyz to bylo zapojeno jinak, nez jak oni si to predstavovali,
tak jsem z toho nabyl dojmu, ze to tak stoji v norme.

> I v dobach kdy norma primo doporucovala faze vlevo to byla jen takova hra,
> kazdy asi zna rozdvojky, ktere obracely fazi.
> Nebude problem s otviranim pracky, pkud do spinace vede lanko tak
> predpokladma, ze spinac obsahuje bezpecnostni pojistku, tedy ono otravne
> spozdene otevirani a pokud ho odpojite nejsem si jist zda bude fungovat u
> kdyz pokud ho asi odpojite zcela tak ano, ale bacha otvevrit pujde i za
> provozu

Diky moc za upozorneni. To me veru nenapadlo, dava to smysl.
Uz jsem v tom smyslu instruoval dotcenou osobu zenskeho pohlavi :).

Jinak pracka po zapojeni funguje, zda se, bez problemu s externim
vypinacem.

P.T.