OT: Remanentní magnetismus

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 28 17:42:34 CET 2013

Zas bych v tom tak velkou vědu nehledal. Zřejmě pokud snižuji pomalu
buzení, zůstane tam ta remanence daná hysterezní křivkou. Pokud to vypnu
rychle tak vlivem parazitních kapacit vinutí vznikne několik tlumených
kmitů, které to odmagnetují. Trafopájkou se takhle odmagnetovávaly třeba
šroubováky - aby se to odmagnetovalo, musela se smyčka pomalu oddalovat.

Mrazík