ochrana kontaktu rele

DeeJay deejay na email.cz
Středa Listopad 27 12:16:10 CET 2013

díky za odpovědi, udělám nějaké pokusy

Jara

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Hanek
Sent: Wednesday, November 27, 2013 10:53 AM
To: HW-news
Subject: Re: ochrana kontaktu rele

Solenoid je indukčnost, která má tu vlastnost, že když rozepnete obvod a
přerušíte procházející proud, snaží se tento procházející "proud udržet".
Antiparalelně zapojená dioda v té chvíli uzavře obvod a proud teče přes ní,
do té doby, dokud se indukčnost vybije.
Varistor nebo transil paralelně ke kontaktům relé omezí přepěťové špičky,
které by se na kontaktech při rozepnutí objevily (způsobuje je ten proud,
který indukčnost nutí do rozepnutého obvodu). Na kontaktech se pak nevytváří
oblouk.

Martin Hanek