Rekonstrukce bytu - predpisy

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 22 12:49:08 CET 2013

Už když jsem měl plynovej sporák, tak byl vedle něj indukční vařič. Přestože
tehdy měl jen 1,2 kW, vařilo se na něm lépe, než na libovolné plotýnce
sporáku. Jen při kombinaci velikého zavařovacího hrnce a největší plotýnky
byl sporák rychlejší. Z plynu prostě většina tepla uteče okolo. Rozdíl se
projevuje též v tom, že jsem si zcela odvykl používat chňapky, protože ucha
hrnců nejsou horká. Dnes bych se k plynu nevrátil také proto, že se neumí
sám vypnout. Většinou vařím tak, že nastavím čas a odejdu z kuchyně. Vrátím
se až k hotovému jídlu, když zapomenu, tak v nejhorším případě vychladne:-)

Horší je přechod z karmy na el. ohřívač. Protože jsem chtěl ušetřit za
poplatek z jističe, mám 12 kW. Oproti 17 z karmy je to dost znát. Ale
odstranění karmy značně šetří na topení, protože její komín způsoboval
nemalou trvalou tepelnou ztrátu.

Rozvody plynu jsem ponechal, plynaří si jen odnesli plynoměr. Kdybych se
tedy v budoucnu chtěl k plynu vrátit, tak by to nebyl moc velký problém.

PH

From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To aby měl člověk dvě trouby, plynovou na maso, elektrickou na cukroví a
bábovky ;-)

Na vaření je IMHO lepší plyn, protože nemá setrvačnost jako elektrická
plotýnka, na pečení je IMHO rozumnější elektrika, protože je menší riziko
připálení.

Plynovou přípojku bych nerušil, stejně jako třeba telefonní linku,
kabelovku apod. - prostě všechno, co do bytu / baráku už vede, tak bych
zachoval i když pro to teď zrovna nemám využití. Pokud je to odpojené, tak
to chleba nežere a v budoucnu bude jednodušší to jen připojit než znova
budovat.