OT Re: Citlivost repraku Re: Zesik pro basu Re: Rozdil mezi TL072 a 082

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Listopad 20 13:42:56 CET 2013

Já většinou poslouchám přes sluchátka, ale ty mají obrovskou nevýhodu v
tom, že zvuk jde jen do uší a polovina zážitku je v tahu. Ale na
sledování detailů jsou perfektní.

O použití Dčkového zesilovače jsem uvažoval, hlavně to jednodušší
chlazení mě lákalo. Odradilo mě to, že s nimi nemám moc zkušeností a
hlavně, jsem dost konzervativní a skeptický k výkonovým impulzním
obvodům (elyty atd, už jsem jich opravoval až příliš).

Řekl jsem si, že když už si mám po letech postavit zesilovač, navíc ke
klasickému nástroji, půjdu do klasického zapojení. Další faktor je ten,
že nemám čas na vývoj, takže bych asi koupil stavebnici a na Dčkové
stavebnice jsem našel spíše rozporuplné recenze, zatímco ten 2 x 100 W
modul od EZK mám vyzkoušený jako naprosto bezproblémový (navíc extrémně
levný). Nedávno mi dorazila stavebnice zesíku s diskrétními tranzistory
http://www.ebay.co.uk/itm/L20-Audio-power-amplifier-Kit-2pcs-350W-350W-AMP-BOARD-/220782034396,
jestli se osvědčí, půjde do některého z budoucích komb. Bohužel, o
kvalitě dodaných tranzistorů si iluze nedělám...

Uvažoval jsem i použití spínaného zdroje, ale zase - elyty, větší
náchylnost na bordel v síti a tak. Takže tam nakonec skončí klasický
toroid, můstek, kondy.

JMN