Citlivost repraku Re: Zesik pro basu Re: Rozdil mezi TL072 a 082

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Listopad 20 11:16:57 CET 2013

No právě, mám pocit, že daleko víc než kytara samotná dělá zvuk
"pravačka", zkrátka způsob, jak a KDE se brnká.

Ostatně názor profesionála:
http://www.youtube.com/watch?v=-vUNUo3TbyI

Ještě víc se o tom rozhovořil v jiném videu, ale to už jsem na YT
nenašel - nejspíš je jen v členské sekci (já od něj odebírám lekce).

Mimochodem přesně si vybavuju, jak si kolega stěžoval, že má
špatnou/levnou kytaru, že se mu překrývají tóny a nejdou hrát flažolety.
Pak vzal do ruky kytaru o řád dražší a světe div se, znělo to úplně
stejně :-) Naopak učitel si vzal tu jeho a zvuk byl rázem jako víno,
včetně těch flaškoletů.

Osobně musím uznat, že ze začátku mě zvuk mojí basy vůbec neuspokojoval
a teď (po cca dvou letech) je to mnoooohem lepší (nicméně k té poslané
nahrávce to má ještě dost daleko). Pravda, maličko jsem upravil i kytaru
- přeškrábnul jsem dráhu potíku tónové clony, takže v krajní poloze je
skutečně vypnutá. A trochu se to pozná. Ale vliv prstů je pro mě daleko
větší. Výborné bylo, když jsem na baráku dělal omítky a měl jsem prsty
ztvrdlé, takový zvuk se mi líbil :-)

Mimochodem, mohli bychom sumarizovat, kdo tady na něco hraje?

JMN