Re: Mikropájka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 19 12:10:49 CET 2013

Ale prece kdyz pajim nejaky jednotlivy pajeci bod, tak se spis
uplatnuje tepelna kapacita hrotu, nez nejake nahrivani a vedeni
tepla. Ten hrot ma odhadem tak 20-50 nasobnou tepelnou kapacitu
nez ten pajeny bod (samozrejme s vyjimkou nejakych velkych
zemnich ploch, ale tam se stejne vetsinou pouzivaji mustky).
A prestup tepla mezi teliskem a hrotem se da snadno vylepsit
omotanim alobalem a nasunutim na tesno, kdyz uz teda vyrobce
neumi dodrzet nejake rozumne tolerance.

Kdyz si vyrabim sve hroty, tak delam vnitrni prumer mensi, nez
maji originaly, takze mi to "tesni" i bez alobalu. Vyrobce
predepisuje diru 4mm, ja ji vrtam 3.7mm.
Navic pokud by tohle mel byt fakt nejaky problem, tak se prece
da udelat ta teplosmenna plocha delana, tj. trubicka hrotu nariznuta
a stazena nejakym pruznym elementem.

Ale zrejme je chyba ve mne, ze problemy u teto techniky nejak
neumim najit.

PL

**********************************

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, November 19, 2013 10:47 AM
Subject: Re: Mikropájka

Jiste delat se da s leccims, ale jsou soucastky kde je treba bejt
presnej. Ja ted hodne pouzivam keramicke kondy v hodnotach uF - do cca
20uF jsem v podstate zrusil tantaly - tam je treba aby hrot podrzel
teplotu a nanesl spravne mnozstvi pajky.

Je sileny rozdil treba mezi moji prastarou Ersa a tou od Conrada -
problem je prave ve spatnem prestupu tepla mezi teliskem, cidlem a
hrotem - na to proste zadnej PID nestaci.

Radek Vicek