Citlivost repraku Re: Zesik pro basu Re: Rozdil mezi TL072 a 082

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Listopad 18 14:12:29 CET 2013

Je to tak, a taky to předpokládá přidání "basů" na straně zesilovače.
Pak se začnou projevovat další věci, jako třeba maximální výchylka
membrány a zesilovač naopak musí úplně nízké kmitočty ořezat.

Ostatně když jsem si hrál s modelováním, zkoušel jsem překreslit různá
komerční komba a ať jsem dělal co jsem dělal, při daných rozměrech bedny
a reproduktoru mi pořád vycházela vyrovnaná charakteristika někam k 70
Hz, potom 44 Hz (E) s útlumem kolem 10 dB a 30 Hz (H) s 12-15 dB. Pokud
si dobře pamatuju. A výchylka membrány byla často limitující - třeba
měnič s 200W RMS se po uzavření do takové ozvučnice dal zatížit jen 60
W, takže ten požadovanej extra výkon na nízkých kmitočtech do něj ani
nenacpete.

Doporučuju omrknout referenční návrhy na
http://www.eminence.com/guitar-bass/bass-guitar/, třeba
http://www.eminence.com/pdf/Basslite_C2515_cab.pdf.

Ono udělat charakteristiku úplně vyrovnanou ale není úplně žádoucí -
přijde mi, že většina posluchačů frekvence pod 50 Hz už docela nerada.
To provizorní kombo mám s hifi reproduktory, které hrají v pohodě od 30
Hz - při delším poslechu to ale docela otravuje. Teda já jsem
spokojenej, ale posluchači brblaj :-)

JMN