manson SDP 2405 jako proudovy zdroj

Jiří Vojtek konference na vojtek.biz
Pondělí Listopad 18 11:05:46 CET 2013

No čekal jsem, že by třeba měli nějak upravenou regulační smyčku.
Jinak samozřejmě v tomto režimu imí CC I můj starý samo domo zdroj .
Prostě jak jsem starej tak jsem blbej a pořád čekám zázraky.
Díky
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Saturday, November 16, 2013 6:56 PM
To: HW-news
Subject: Re: manson SDP 2405 jako proudovy zdroj

Zdravím,
  no nějak mne nenapadá, v čem jiném by se ta chytristika ještě mohla
projevit :-). Ledaže by to bylo jako ta Urban Legend z FEL ČVUT, kde prý
kdysi dostal student zadání jakési semestrálky či čeho "zkonstruujte
proudový zdroj 0 - 50 mA" a jaksi nebylo zadáno max. napětí.
A protože student to byl dobrý a nadto trošku šprýmař, tak to neodflákl a
při odevzdávání mu jeho tři kolegové pomohli dotlačit před zadavatele velkou
a těžkou bednu, ze které nahoře trčely 2 izolátory a v předu byl panel s
měřákem cejchovaným 0 - 50 mA a nějaký nastavovací knoflík.
No a student si vzal 2 takové ty "kordy" - vysokonapěťové sondy, zkratoval
je, nastavil tam nějakých 20 mA a začal je od sebe pomalu oddalovat.
Vytahl nějakých 10 - 15 cm výboje, měřák při tom stále poctivě na 20 mA :-).
Při dalším prodlužování výboje prý už to psychicky nevydržel jistič
zásuvkového okruhu v místnosti, kde to probíhalo :-).
  O tom, zda uspěl s projektem, legenda nehovoří, ale já věřím, že ano.

Zdraví Pavel