Spinac z bipolarneho tranzistora

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Listopad 15 16:03:07 CET 2013

Klopny obvod schmidt trigger?

http://en.wikipedia.org/wiki/Schmitt_trigger

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Friday, November 15, 2013 3:55 PM
To: Hw-list na list.hw.cz
Subject: Spinac z bipolarneho tranzistora

Asi sa budem musiet podrobit ritualnemu trhaniu diplomu.

Do udelatora potrebujem z mcu (AVR na 5V) zopnut +12V tak, aby nabezna hrana bola do 1us. Zataz je nepodstatna, do 1mA. Kedze mam plny suplik NPN BCW66, zbastlil som dva za seba, ten prvy T1 ma cez seriovy R1 47K pripojeny pin mcu do bazy, emitor na GND, kolektor na bazu druheho tranzistora T2, ktory je ako emitorovy sledovac, kolektor na zdroj 12V, z neho este R2 22k do bazy, a emitor je vystup (t.j. zataz, povedzme 10k do GND).

Tomuto bazmegu trva od hrany na pine mcu asi 5us kym sa zacne rast napatie na vystupe a dalsich 5us kym narasie na 12V (minus saturacia).

No a vikend je pred dverami... Co s tym takto narychlo? Schottky medzi C-B T1 (katodou na C), ci radsej diodu paralelne s R1 (katodou k mcu), alebo este nieco ine?

(Doplnujuci priblem je, ze som to bastlil na univerzali a podcenil som potrebnu plochu, takze je tam velmi malo miesta... :-( )

Dakujem,

wek