Cervene fazole / Re: V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

Marek Peca marek na duch.cz
Čtvrtek Listopad 14 05:37:07 CET 2013

On Tue, 12 Nov 2013, Andrej Jancura wrote:

> Ahoj,
>
> mam pre teba jeden taky navrh. Co keby si si kupil plechovku cervenych
> fazuli. Z fazule by si si urobil salat so sladkokyslim nalevom a
> cibulkou a z tej plechovice by si si urobil taky pokusny rezonator. :)
>
> A potom si dohodol jedno poobedie na analyzatore a trochu sa s tou
> plechovkou pohral. (..)

Tak jsem si trochu pohral, snad to dospim jindy:
http://rtime.felk.cvut.cz/~pecam1/mw/fazole/mw_fazole_vswr.jpg
http://rtime.felk.cvut.cz/~pecam1/mw/fazole/mw_fazole_s11.png

Vypoctena frekvence TM010 vidu je pro fazole 3.28GHz, smycku jsem umistil
od oka. Snad nejsem obeti nejakeho bludu, ale vypada to, ze to tam opravdu
kmita (coz pro druhy nejnizsi mod dane kavity asi neni zadny zazrak).

Udelal jsem smycku "laditelnou", bohuzel poslepu, nemam kontrolu nad tim,
jak je uvnitr po opakovanem vytazeni a zatazeni zmuchlana. Po chvili
kraveni to ukazuje prizpusobeni <-40dB, coz mi pripada prima (snaha o
kritickou vazbu), akorat je to pak uz citlive treba na vakl konektoru a
tak, ale to je v souladu s ocekavanim (a cetnymi varovanimi, vc. teto
konference).

** Hlavni prinos ovsem je, ze jsem diky tomuto nehoraznemu blbnuti zjistil
naprosto netusenou vec, ze analyzator Anritsu S332D *umi* vektorove mereni
-- ovsem pouze po RS232! Ovladacimi prvky na pristroji to vyzdimat
nejde... Veru zajimave. Kolega je dodnes sverepe presvedcen, ze to ten
pristroj neumi. Tak doufam, ze ten graf faze, co z toho v bajtech vylezl,
je skutecne mereni a ne nejaky blud. **

Takze, diky za inspiraci.
ZdraviM.