V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

balu@home balu na k-net.fr
Úterý Listopad 12 09:14:03 CET 2013

ty si dobry. Vzdy povies 1% faktov a potom sa cudujes :-) Mal som pocit
ze sme sa bavili o malej diere v mnozstve malom, nie ze prevrtas 50%
povrchu :-)

Kazda diera zvysuje efektivny povrchovy odpor, ak ich tam bude vela tak
sa stane presne to co pises. Zvysia sa straty, t.j. znizi sa Q. Ak budu
diery dostatocne velke na to aby to cez ne zacalo v zaujimavom mnozstve
vyzarovat tak pojde Q este nizsie.

Myslim ze 2..3mm na 10GHz uz bude aj svietit. Diery su plne reciproke,
takze je velmi pravdepodobne, ze cez ne bude pole vo vnutri interagovat
s polom vonku.

Preco stale trvas na tej slucke? V tomto pripade bude elektricka vazba,
alebo vazba malou aperturou asi pohodlnejsia. Antena sa navyse da
pohodlne ladit. Ak sa to dobre urobi vies zasuvanim menit koeficient
vazby a teda Qloaded v sirokom rozsahu. Na mojej supravodivej dutine nie
je problem obsiahnut od podkritickej vazby s Q0 v rade 5*10^9 az pod
1e6. Je to celkom srandovne. Staci ti 7W vykonu a vybudis vo vnutri pole
v rade 50MV/m a napatie 1.8MV. Vypnes generator a z dutiny este 20
sekund vyteka signal :-) Spektrogram ma na Y osi asi 60 sekund
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/LorentzDetuningOffTransient.PNG

Zatazenim sa zaroven zmeni sirka pasma od <0.1Hz do desiatok Hz,
rezonancna frekvencia zatazenim rezonatora klesne asi o 30kHz (na 100MHz).

Na solver sa spytam, denne s tym nepracujem tak nech ti dam informacie z
prvej ruky.

Vypocitana hodnota Q0 v rade 1e6 je o 2-3 rady mimo realitu, myslim ze
tam je niekde chyba, alebo si pouzil PEC ako material.
b.