V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Listopad 12 01:28:17 CET 2013

Tak jsem zneuzil zapujceny pocitac PC 1.5GHz, ktery ovsem nema potize s
chlazenim (narozdil od meho notesu) a zkusil znova CST, ten lepe
vychazejici pripad, kdy budici smycka je vprostred kulate steny
radoby-TE021 valce.

V tom casovem (transient) resici jsem zvysil presnost na 40dB a zaskrtnul
nejake prubezne odhadovani AR, nevim, zda to nejak za chodu ovlivnuje
vypocet. Jiste je, ze graf S11 vypada ted o dost jinak (i v ne-AR verzi!),
je tam jen jeden, zato vyrazny rezonancni propad prave pobliz planovane
frekvence. Mod TE021 tam kmita naprosto zretelne.

Odhadovane Q mi to tvrdi, ze je rovno 3x10^6 pro hlinik, to je bud blbost,
nebo nejaka hezka pohadkova teorie. Nejak se mi nezda, ze by tak vysokemu
Q odpovidal pomerne siroce vypadajici dulek v grafu S11, ale mozna jen
nejsem zvykly to cist, zamyslim se nad tim jeste v klidu.

Co se mi zda pekne, je to, ze u zcela zkusmo nastelene smycky to dava
propad |S11| v rezonanci asi na -11dB -- tak nevim, zda jsem stastnym
omylem "naladil" skoro kritickou vazbu, nebo me simulator vodi za nos a
kresli mi nejake libive pohadky.

Za kazdy posun dik,
Marek