V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Listopad 11 21:29:11 CET 2013

> trochu oprasim stare vedomosti na ktore by som najradsej zabudol. Ale mozno
> ti to trochu pomoze.

Diky.

> Len si daj pozor na to co robis... To ti tu uz spominal aj Dano. Pretoze
> nevedomych hlupakov je na svete strasne vela a aby si sa nepopalil. (
> Neber to prosim ako hlupy vtip ale taka je realita...)

Jak uz jsem psal, zde jsem si vedom toho, ze tomu nerozumim, tudiz
urazena jesitnost nehrozi. Jen samozrejme neodhadnu, zda to vzdat hned,
nebo az za chvili a zatim jsem si rekl, ze zkusim az za chvili.

> Pokial sa dobre pamatam, tak toto sa spominalo v pripade mw elektronok,
> knihy tak 60-70 roky. Ale na info su dost skupe, takze to ber skor akoze
> nerobis nic nove.

OK

> Riesi sa to trosku inak ako ti to tuna naznacuje Dano, pozri si clanky od N
> o v a k a, mal ich tusim donedavna na webe... Je tam vysvetleny princip ako
> si pomoct.

Pohledam Novaka, dekuji.

> Osobne by som to riesil frekvencnym, nakolko aj tak vsetko robis vo
> frekvencnej oblasti. Ale na akom stupni su dnesne simulatory to naozaj
> neviem a netuzim to ani vediet.

Na frekvencnim resici me odpuzuje, ze musim zadat rozsah frekvenci a
frekvencni krok. To je obzvlaste desive u Q radoby >10^4. Kdyz se
nestrefim do rezonance, stezi to najdu -- leda za cenu obrovskeho poctu
bodu na ose f, a to se bude pocitat mnoho dni :-(

Pripadalo by mi elegantni to reseni v casove oblasti, ale:
- ten CST mi zas ukaze pole jen na preddefinovane frekvenci ==> problem z
predchoziho bodu;
- mam podezreni, ze to CST z te casove odezvy vesti nejak divne, proto
jsem patral po pripadne uzitecnosti harminvu.

> Len doma by som sa s takymi vecami moc nehral. Na to je skola, pripadne
> ten vyskumak, co v nom robis...

Nase oddeleni z vyzkumaku uz je touhle dobou spis firma. Tenhle muj zajem
zatim nesmrdi ani penezi, ani puvodnim, nepublikovanym vyzkumem. Treba i
jednoho dne zacne, ale rozhodne tomu neverim natolik, abych do toho
zatahoval lidi v klamne vire v jedno nebo druhe. Takze, dosud je to hrani
-- a mozna to nikam nepovede. Pokud povede, urcite vam dam vedet a pak
bych to samozrejme resil profesionalneji, nez takovymito dotazy.

Na druhou stranu, i nepatrne pouceni v mikrovlnach se mi bude v uvahach
mimo tuto ulohu hodit, to vim.

Dekuji a preji pekny vecer,
Marek