V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Listopad 11 21:15:44 CET 2013

Ahoj,

trochu oprasim stare vedomosti na ktore by som najradsej zabudol. Ale mozno
ti to trochu pomoze. Len si daj pozor na to co robis... To ti tu uz
spominal aj Dano. Pretoze nevedomych hlupakov je na svete strasne vela a
aby si sa nepopalil. ( Neber to prosim ako hlupy vtip ale taka je
realita...)

2013/11/11 Marek Peca <marek na duch.cz>

> [...]
> 50% plochy provrtam a promenim ve vakuum, tak by se to snad melo projevit
> jako zmenseni vodivosti na 50%, ne? (A timpadem umerne snizeni Q.)
>
> Pokud budou diry "velke", bude pole vykukovat ven. Otazka je, kde je
> presne delitko mezi velke a mikroskopicke a co je presne mezi tim. Kolega z
> radia mi moji domnenku, ze se derovany plech muze jevit jako trochu
> elektricky delsi, potvrzoval, ale po Tvoji odpovedi si teda nejsem jist,
> kde je pravda.
>
> Aby bylo jasne, o jak asi velke diry mi jde, tak pri 5GHz treba kruhove,

Pokial sa dobre pamatam, tak toto sa spominalo v pripade mw elektronok,
knihy tak 60-70 roky. Ale na info su dost skupe, takze to ber skor akoze
nerobis nic nove.

> [...]
>>

> Snaha byla. Nicmene u TE021 je to tak trochu potiz, protoze ma u vsech
> sten minimum -- predpokladam, ze jedina sance je, ze jak ta smycka trochu
> kouka dovnitr, chyti se aspon za kus toho H pole. Snazil jsem se o to v
> obou pripadech, ale vysledky moc presvedcive nejsou, minimalne u toho
> buzeni ze dna.
>

>  Nezabudni ze ide o rezonator so stojatou vlnou. Mas tam sice oscilujuce,
>>

> Nektere simulacni rezimy ani nePEC neumoznuji, budu rad, kdyz mi to bude
> kmitat v spravnem vidu s jakymkoli matrosem, prozacatek.

PEC znamena len tolko, ze je tusim zlozka Et rovnaka v materali a je to len
nastavenie okrajovych podmienok pre solver. Ale ako to presne je, to by som
sa musel hrabat v krabici davno zapadnutej prachom a na to nemam najmensiu
chut...

>  Meranie Q cez S11 je velmi 'tricky'. Najlepsie vysledky dostanes ak budes

> Diky za tip. S tim pruchodem jsem puvodne nepocital, ale mozna by se to
> dalo pro pokus tak upravit.
>
> Pocital jsem s tim, ze bych smycku nepridelal napevno, ale umoznil ji
> tahanim dratku ven trochu "ladit". Kazdopadne, sam bych si na mereni
> netroufl, ale prof. z elmag.org udajne ma mereni Q jako konicek a proti
> memu pokusu nic nemel, tak snad urcita sance je i s tim holym S11...

Riesi sa to trosku inak ako ti to tuna naznacuje Dano, pozri si clanky od N
o v a k a, mal ich tusim donedavna na webe... Je tam vysvetleny princip ako
si pomoct.

> Jeste mi prosim rekni, ktery ze tri resicu CST mam pouzit na rezonator s
> takovymto nezakladnim videm, viz minuly mail. Pomohlo by mi analyzovat
> casovou odezvu v nejakem neCST programu, treba tom harminv?

Osobne by som to riesil frekvencnym, nakolko aj tak vsetko robis vo
frekvencnej oblasti. Ale na akom stupni su dnesne simulatory to naozaj
neviem a netuzim to ani vediet. Len doma by som sa s takymi vecami moc
nehral. Na to je skola, pripadne ten vyskumak, co v nom robis...

A.