V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

balu@home balu na k-net.fr
Pondělí Listopad 11 17:27:55 CET 2013

Ahoj,

koeficient kvality je pomer celkovej ulozenej energie a energie
spotrebovanej v jednej periode kmitov. Diery (pokial ten rezonator cez
ne nesvieti) Q neovplyvnuju. Takisto, pokial cez ne nebudes interagovat
s polom vo vnutri nezmeni sa ani rezonancna frekvencia.

Tych 30000 by som tipoval skor na nizsie frekvencie, v GHz oblasti to
bude menej (vodivostne straty stupaju s frekvenciou).

Tu slucku treba strcit nie len kolmo na E pole, ale podla moznosti do
miesta kde ma H pole rozumne velke maximum. Inak sa tam nenaviazes.
Nezabudni ze ide o rezonator so stojatou vlnou. Mas tam sice oscilujuce,
ale fixne rozlozene E aj H.
Pre lepsie vysledky si nezabudni v simulatore odkliknut PEC material :-)))

Meranie Q cez S11 je velmi 'tricky'. Najlepsie vysledky dostanes ak
budes kriticky naviazany, to ale nie je jednoduche dosiahnut. Akonahle
budes podkriticky, alebo nadkriticky naviazany |S11| bude viacmenej
stale rovne 1 a faza konstantna.

Zmerat koeficient vazby vyzaduje pomerne zlozitu kalibraciu energetickej
bilancie a je to citlive napriklad aj na prisposobenie na meracom porte
(cast energie sa odraza naspat, co sposobuje pomalsie vytekanie energie
z dutiny). Ak tam mas este jednu antenu ovela lahsie sa meria S21.

b.