V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator? Konkretne: muze byt MIT MEEP+harminv lepsi, nez CST MW Studio?

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Listopad 11 13:00:03 CET 2013

Dekuji za odpoved,

> Problematiku simulace dutinových rezonátorů neznám, ale z praxe vím, že vazby
> ve filtrech se na mw kmitočtech dělají  kapacitní.
> Při rozebírání různých inkuratních pojítek  a jejich filtů, násobičů,
> rezonátorů, jsem nikde neviděl jakékoliv smyčky , vždy to byl "pahýlek"
> většinou odpovídající čtvrtvlně daného pásma.
> To samé koaxiální přechody na vlnovody - nikde žádné smyčky.

videl jsem oboji. Ve sve 2.4GHz antene typu trychtyr jsem mel take
kapacitni vazbu cca ctvrtvlnnym pahylkem.

Nicmene, uspesni uzivatele TE021 kavit na podobnych frekvencich, co jsem
cetl, pouzivali bud smycku, nebo buzeni vlnovodem. Rozhodne netvrdim, ze
to kapacitne nejde, jen nechci prochazet cestami, v kterych bloudim,
prilis do sirky.

Jinak, pri pouziti kavity jako jednobranneho rezonatoru bude asi (opravte
me pripadne) potreba, aby byla vazebni struktura o hodne mensi, nez vlnova
delka. Cili asi jiny pripad, nez kdyz chci vlnovod pouzit pro prepravu
energie.

ZdraviM.